Co to jest RLSA?

Udział internautów korzystających z oprogramowania blokującego reklamy jest w Polsce jednym z najwyższych na świecie. Czy to oznacza, że Polacy nienawidzą reklam?

Są miejsca w przestrzeni publicznej wprost zaśmiecone reklamami, która niweczą estetykę, a nawet mogą utrudnić nawigację w terenie. Nic dziwnego, że także w erze informatyzacji społeczeństwa, gdy przeciętny Polak spędza w internecie ok. 12 godzin dziennie, przenosimy swoje znużenie reklamowym śmieciem do świata wirtualnego. Czy jednak zawsze reklama jest w odbiorze użytkownika czymś negatywnym? Czy też reklama może stać się częścią usługi zorientowanej na zaspokojenie potrzeb użytkownika, rozwiązanie jego potrzeb w danej chwili i miejscu, tu i teraz?

Z pewnością takie założenie przyświecało założycielom Google, a jednocześnie twórcom zarabiającej co roku miliardy dolarów platformy reklamowej Google AdWords. Od samego początku, reklama PPC (czyli pay per click – płać za kliknięcie) spod znaku Google była ściśle powiązana z funkcjami wyszukiwarki, dzięki czemu w ramach AdWords można wyświetlać reklamę powiązaną z intencjami użytkownika.

Ciekawą możliwością dostępną w ramach kampanii kierowanych na wyszukiwarkę jest remarketing RLSA. W 2014 roku Google wprowadziło możliwość kierowania reklam w wyszukiwarce na użytkowników naszej strony internetowej. Do uruchomienia opcji RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), potrzebne są listy użytkowników, którzy odwiedzili strony zawierające tag remarketingowy, czyli kod, który powoduje utworzenie pliku cookie w przeglądarce gościa naszej witryny.  Użytkownik przeglądający stronę z tagiem zostaje zaliczony do listy remarketingowej, na którę można kierować określony tekst reklamy lub modyfikować stawki.

Kampanie RLSA mają niewątpliwie zastosowanie podczas promocji – gdy na stosunkowo ogólne zapytania chcemy wyświetlić naszą reklamę osobom, które niedawno były na naszej stronie. Prowadzimy kampanię promocyjną z okazji Świąt Bożego Narodzenia? Nie ma żadnych przeszkód wyświetlać się na zapytanie o prezent świąteczny tylko osobom, które już znają asortyment naszego sklepu, kupowały w przeszłości i mogą być zainteresowane kupnem prezentu w ofercie promocyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *