Czy można bezkrytycznie ufać Analyticsowi?

 

Google Analytics jest znakomitym narzędziem do analizowania ruchu na stronie. Jego główną zaletą jest elastyczność – możliwość dostosowania do własnych potrzeb. Ta zaleta jest jednak również największą wadą. Większość kont Analytics nie jest bowiem dostosowana do tychże potrzeb, przez co narzędzie „wypluwa” dane o znikomej wartości analitycznej.

Dlaczego nie można wkleić kodu i po prostu dać się prowadzić przez GA? Jednym z powodów są ograniczenia technologiczne.

Lokalizacja w Analytics

gt

Wizyta na stronie, którą rejestrowałem w widoku na żywo była realizowana z lokalizacji w Poznaniu. Byłem zalogowany na koncie Google, które ma wszelkie potrzebne informacje na temat mojej lokalizacji, na którym są informacje o adresie mojego domu itp. A jednak, Analytics zinterpretował moją lokalizację błędnie. Prawdopodobnie powodem był fakt korzystania z połączenia za pośrednictwem modemu internetu mobilnego.

Czy zatem Analytics przedstawia pewne dane na temat lokalizacji użytkownika? Nie zawsze :)

cdn…

Jak interpretować: Współczynnik odrzuceń, czas na stronie

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *