Do jakich zastosowań można wykorzystać reklamę w wyszukiwarce?

Internauci wpisują do wyszukiwarki zapytania o różnym charakterze. Oto kilka popularnych zastosowań wyszukiwarki, do których można wykorzystać reklamy AdWords.

Jeśli prowadzisz biznes lokalnie i chcesz podkreślić fizyczną lokalizację, warto wybrać zapytania powiązane z lokalizacją. Prawdopodobnie osoby poszukujące lokalu w danym mieście, np. wpisujące zapytanie restauracja grecka warszawa, będą zainteresowane dotarciem do niego. Reklama z rozszerzeniem lokalizacji może się wyświetlić w sąsiedztwie mapy wskazującej fizyczną lokalizację na mapie.

Promując serwis e-commerce, jesteś zainteresowany wsparciem sprzedaży przez podniesienie widoczności sklepu na zapytania dotyczące asortymentu. Kampanie e-commerce można podzielić na brandingowe – czyli wspierające markę sklepu, generyczne – czyli odpowiadające na zapytania osób poszukujących odpowiednich rozwiązań, np. odkurzacze bezworkowe oraz produktowe, czyli zorientowane na zapytania o konkretne towary odkurzacz bezworkowy zelmer zvc265sk. Prowadząc e-commerce możesz korzystać w AdWords z dodatkowych funkcji, np. z reklam produktowych w wyszukiwarce.

Ponieważ indeksowanie treści wyników organicznych w wyszukiwarce Google jest procesem długotrwałym oraz niepewnym, zanim aktualny content pojawi się na odpowiednie zapytania na wysokich pozycjach, skorzystaj z kampanii AdWords skierowanej na promowanie wartościowych treści publikowanych na przykład na blogu. Co istotne, w tym przypadku możesz zdobyć na stronę tani, dobrze dopasowany ruch. Czasem konkurencja jest szeroka, agresywna i bogata – nie powinien nas dziwić koszt kliknięcia 12 zł na frazy związane z ubezpieczeniami lub kredytami. Co innego zapytania powiązane z tematem artykułu, gdzie nie ma konkurencji, a koszt kliknięcia może wynosić np. 4 grosze.

Reklama w wyszukiwarce może być także narzędziem budowy świadomości marki. Dlaczego nawet największe, najsilniejsze marki, korzystają z reklam w wyszukiwarce na zapytania zawierające nazwę brandu? Reklama AdWords daje możliwość szybkiej reakcji na zmieniające się trendy, dzięki niej można zakomunikować krótką promocję, czy wreszcie zdominować wyniki wyszukiwania na zapytania para-brandingowe, np. zawierające nazwę produktu danej marki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *