Jak kierować reklamę AdWords w sieci reklamowej GDN?

Reklama w sieci reklamowej GDN

Choć największym novum programu AdWords była reklama w wyszukiwarce, Google od wielu lat udostępnia reklamodawcom wielki zasięg reklam na witrynach partnerskich – w sieci reklamowej (Google Display Network – GDN). Google wspomina o ponad milionie stron, filmów i aplikacji mobilnych, które udostępniają miejsce reklamowe sieci GDN. Są to wielkie serwisy o zasięgi globalnym lub krajowym oraz małe blogi, fora, filmy na YouTube i inne strony internetowe, poświęcone wąskiemu tematowi i odwiedzane przez kilka tysięcy użytkowników miesięcznie.

W sieci reklamowej można wyświetlać reklamę tekstową ( wówczas wyświetla się ona w jednostkach reklamowych na stronach internetowych oraz reklamę graficzną – statyczną lub animowaną (w przeznaczonych do tego polach o rozmiarach odpowiadających reklamom graficznym dodanym na koncie AdWords).

Dla kogo jest reklama w sieci GDN?

Specyficzną cechą reklamy w GDN, w odróżnieniu od reklamy w wyszukiwarce, jest jej niski współczynnik klikalności, CTR. Biorąc pod uwagę model rozliczeń za emisję reklamy, który także w przypadku reklamy banerowej w Google opiera się na pay per click, okazuje się, że przy CTR 0,01% oraz koszcie za kliknięcie 1 zł, można uzyskać tysiąc wyświetleń reklamy w sieci GDN za cenę 1 zł. Nie da się ukryć, że jest to wymierna zaleta reklamy w GDN jako budującej świadomość marki.

Jak kierować reklamę w sieci GDN?

W sieci reklamowej można kierować reklamy na określone miejsca docelowe oraz na użytkowników. Najlepsze rezultaty otrzymuje się jednak poprzez zastosowanie zbiorów wspólnych różnych metod kierowania – poprzez eliminację gorzej dopasowanego ruchu.

Kierowanie kontekstowe na podstawie słów kluczowych odbywa się na zasadzie dobierania treści stron do słów kluczowych podanych w kampanii. Dzięki temu reklama wyświetli się obok odpowiedniego artykułu lub sekcji witryny.

Na podobnej zasadzie działa kierowanie na tematy. Reklamodawca może wybrać tematykę witryny, bez konieczności wpisywania konkretnych adresów wybranych miejsc docelowych.

Jeśli jednak reklamodawca chce dokonać wyboru miejsc docelowych, także na podstawie poprzednich doświadczeń w sieci reklamowej, może dokonać wyboru miejsc docelowych ręcznie.

Jeśli chodzi o kierowanie na użytkowników, można wyświetlać reklamy nowym użytkownikom, którzy wcześniej nie odwiedzili naszej strony oraz tym, którzy byli na stronie w wybranym przedziale czasowym.

Kierowanie na odbiorców na rynku daje możliwość dotarcia do internautów, którzy w niedawnym czasie przeglądali strony o określonej tematyce. Dzięki temu można określić, że są np. bliscy dokonania zakupu odzieży wierzchniej, albo zbliża się termin ich ślubu. Kierowanie na odbiorców na rynku odbywa się poprzez wybór odpowiedniego zakresu użytkowników spośród predefiniowanych opcji.

Użytkownicy, którzy mieli już kontakt z serwisem to ci, którzy byli na stronie z określonym tagiem remarketingowym, którzy zostali zaliczeni do listy remarketingowej. Można wyznaczyć okres ważności listy i zbierać np. użytkowników, którzy byli na stronie najwcześniej 540 dni temu lub nawet tylko 1 dzień temu. Można także selekcjonować sekcję serwisu, na której musiał być dany użytkownik, żeby zostać zaliczonym do listy remarketingowej. Przykładem może być lista remarketingowa użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka lub lista osób, które dokonały zakupu.

Na podstawie podobieństwa nowych użytkowników do zebranych list remarketingowych, tworzone są również listy remarketingowe użytkowników podobnych do tych, którzy zostali przypisani do list remarketingowych.

W przypadku kierowania na użytkowników reklama wyświetla się określonym internautom, bez względu na to, jakie strony przeglądają. Odwrotnie w przypadku kierowania na miejsce docelowe – w tym przypadku nie mamy wpływu na to, komu wyświetla się reklama. Z tego powodu warto łączyć różne metody kierowania – wyświetlając reklamy np. tylko osobom z list remarketingowych na wybranych stronach w sieci reklamowej lub np. kobietom w określonym przedziale wiekowym.

W przypadku kampanii lokalnej bardzo łatwo jest uzyskać stosunkowo duże pokrycie w ilości wyświetleń w stosunku do osób potencjalnie zainteresowanych wydarzeniem. Promując na przykład lokalny event wśród mieszkańców miasta można wydać nawet 100 zł za 100 000 wyświetleń reklamy.

 

Komunikacja oferty promocyjnej za pomocą sieci reklamowej opiera się na kierowaniu reklamy do wybranych użytkowników. Niewątpliwie, najbardziej zainteresowaną grupą użytkowników będą ci, którzy byli na naszej stronie. Remarketing w sieci reklamowej daje możliwość komunikowania za pomocą banerów oferty ograniczonej czasowo, oferty skierowanej do określonych użytkowników strony, promowania nowej treści lub nowości w asortymencie. Na pojedynczym użytkowniku wrażenie może zrobić efekt skali, zwłaszcza gdy widzi reklamę jednego serwisu wiele razy.

Dodatkowe możliwości reklamy GDN

Oprócz kierowania na wyszukiwarkę oraz sieć reklamową, reklama AdWords daje możliwość wyświetlania reklam w serwisach należących do Google – Gmail i YouTube.

Każda z tych metod kierowania umożliwia korzystanie z dedykowanej formy reklamy, dopasowanej do funkcjonalności serwisu oraz nawyków internautów.

Reklama w Gmailu, czyli GSP (Gmail Sponsored Promotions) jest dostępna dla wybranych reklamodwaców na Polskim rynku od 2014 roku. Reklama pojawia się jako tzw. teaser – w panelu bocznym obok otwartej wiadomości e-mail oraz jako preview nad listą wiadomości e-mail w zakładce Promocje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *